Het begin

Een blog schrijven over jezelf, het lijkt makkelijker dan het is. Want wat zet je daar nou op? Waar zitten je lezers op te wachten en waar zitten ze absoluut niet op te wachten?

Ik begin maar met mezelf voor te stellen. Ik ben Nicole de Jong. Ik ben geboren op 26 februari 1992 in het ziekenhuis in Roosendaal. Vervolgens hebben mijn ouders me meegenomen naar Nieuw-Vossemeer waar ik tot mijn 20ste heb gewoond. Na een aantal jaar op de basisschool ben ik naar het Roncalli gegaan, mijn middelbare school in Bergen op Zoom. Hier heb ik het VMBO (MAVO, VTL, noem het zoals je wil) afgerond. Mijn vervolgstudie heeft plaatsgevonden op het ROC in Zeeland waar ik de opleiding tot Managementassistente/Directiesecretaresse heb gedaan. Dit was niet echt mijn roeping. Ik heb 2 erg leuke stages gedaan maar om dat nou voor de rest van mijn leven te gaan doen.

Ik wilde iets creatiefs, iets waarbij ik niet altijd alleen maar aan een computer moet zitten en waarbij ik niet hele dagen stil moet zitten. Maar wat dan? Tientallen hogescholen heb ik afgelopen op zoek naar een HBO-opleiding die bij mij past. En toen zag ik het: International Lifestyle Studies. Ik heb een meeloopdag gedaan, me ingeschreven voor een intake, en ook meteen voor een kamer. Ik had namelijk echt geen zin om meer dan 2 uur per dag te reizen. Bij de intake bleek ik geschikt te zijn voor deze opleiding en op 27 augustus 2012 begon ik hier mijn studie. In de tussentijd ben ik naar een klein appartementje verhuisd in de Besterd in Tilburg. In het weekend ben ik nog regelmatig bij mijn ouders en broertje in Nieuw-Vossemeer. Bij mijn ouders lopen vier katten rond, ik ben opgegroeid met katten om me heen en vind dit dan ook heerlijk!

Naast mijn school zit ik ook bij roparunteam ‘t Lopend Vuurke. Een team van Brandweer Midden- en West-Brabant, waar ik eerder stage heb gelpen. De Roparun is al jaren lang een estafetteloop van Parijs naar Rotterdam. Afgelopen jaar had ons team het voorrecht om de eerste Roparun vanuit Hamburg te mogen lopen. Samen met het team proberen we op deze manier zoveel mogelijk geld op te halen voor de roparun met het doel: “Trachten leven toe te voegen aan dagen, waar geen dagen meer toe te voegen zijn aan het leven.”

Ik hoop in deze opleiding veel te leren in creatieve technieken, concepten ontwikkelen en belevenissen creëren. Via deze blog houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen tijdens mijn studie en alle dingen daar omheen.

Leave a Reply

